Bruke et år på stier med 12 turer

januar: Nancy McClure av El Dorado Hills går på sørsiden av Stien rett etter krysset New York Creek Trail Broen med sin hund Bandit. Den Folsom Lake «sørsiden Trail» fra Browns Ravinen til Gamle Laks Falls ligger 22 km. (11 og tilbake) . Du kan kjøre til ulike trailheads og park for å skyte ulike aspekter, slik at du ikke trenger å ta hele 22 km. På Brown ‘ s Ravine, trailhead er på en liten høyde til høyre på vakt shack., En annen trailhead er på Gamle Laks Faller. Tirsdag, 6. Desember 2011. Randy Pench Sacramento Bee-fil

januar

The trail: Folsom Lake South Side

avstand: 12 km (én vei; kan bli forkortet via ut-og-tilbake)

Hvorfor her: Denne stien er aldri kjedelig. Du kan velge, på mange poeng på sporet, for å vri hodet vekk fra El Dorado Hills herskapshus og se til venstre på hva som gjenstår av Folsom Lake og, senere, smalere American River., Og du kan trygt gjøre det fordi i motsetning til de mer populære Pioneer Express Stien på andre siden av Folsom Lake, stien er ikke den steinete eller svulmende med røttene, slik at du ikke vil gjøre ansiktet-planter.

Hvorfor nå: Selv om det regner tungt, stien ikke tur til å pytt.

Veibeskrivelse for å trailhead: Ta Motorveien 50 til El Dorado Hills Boulevard avslutt. Gå vest til Green Valley Road. Sving til venstre. Skriv inn Browns Ravinen inngangen til Folsom State Recreation Area. Etter vakt shack, sving til høyre og klatre kort avstand til trailhead/montering området., Hvis du starter fra Gamle Laks Falls, ta El Dorado Hills Boulevard, som blir til Laks Falls Road etter Grønne Dalen. På ca 4 km, ta til venstre inn på en dirt mye med skiltet «Falcon Crest.»Ta en asfaltert vei utfor et par hundre meter til den Gamle Laks Faller oppsamlingsområde. Det er stengt for vinteren, slik park i skitt mye og gå ned til trailhead.

Rute: Fra Browns Ravinen trailhead, følg markører med ikoner av en turgåer og en hest som vises hver halve kilometer. Det er imidlertid flere umerkede stien veikryss. 1,5 km, ta til venstre på umerket gaffel. På 2.,4 km, veer rett oppover. På 2,8 km, gå rett på gaffelen og kryss deretter en grus veien for å fortsette på stien. På 3,5 km, ta til venstre ved en gaffel. Når du kommer til en stor eng på 3.8 km, holde veering venstre, bort fra veien og gå oppover. Det er ingen vesentlige umerket gafler for resten av turen. Har noen med en bil møte deg på Old Laks Faller eller gå tilbake til Brunt Ravinen for en 24-mile trek.

Vanskelighetsgrad: Det er ikke gal bratt. Det følger en buktende veien i fjæra med ingen enkelt å få klatre på mer enn 50 meter, og alle stigninger og utforkjøringer kort varighet.,

Toaletter: Ja, i Browns Ravinen

Parkering: $10 nasjonalparker gebyr

Hunder: Tillatt

terrengsykler: Ikke lovlig, men mange bruker stien

februar

The trail: Foresthill Dele Loop, utenfor Auburn

avstand: 9.5 miles

Hvorfor her: Det er lett å fortelle at Folsom Auburn Trail Ryttere Handling Koalisjon bygget opp og vedlikeholder denne stien. De enkle og doble spor er det meste gratis på invasiv ugress stikker ut. Brann veier på denne sløyfen er glatt og lett navigerbare., Åsene er ikke gaspingly vanskelig. Selv de få steinete, teknisk raviner er farbar. Noen ganger, for en turgåer eller løper, det er hyggelig å følge hjulsporene og ikke til å smi din egen vei.

Hvorfor nå: Bjørn er i dvale. Undertegnede møtte en bjørn her i fjor sommer, og mens den kjørte av ikke 10 meter fra meg, det er deilig å vite at disse ursine trail brukere er slumring. Vinteren er en god tid for denne stien, likevel, siden det er mye av eksponering.

Veibeskrivelse for å trailhead: Ta Interstate 80 til Foresthill Road/Auburn Ravinen avslutt., Kjøring øst over Foresthill Bridge for 8 km til den store parkeringsplassen på venstre side, like etter krysset med Drivere Flatskjerm Veien på høyre side. Trailhead gate er Nr 128.

Rute: Fra trailhead, hodet til venstre og inn på stien. På 3.3 km, kryss veien og fortsett på stien. Gå til venstre ved neste gaffel som vil føre til Foresthill Veien. Krysse veien, veer venstre tilbake på smuss spor. Følg skilt som sa «Drivere Flatskjerm Vei 5 Miles.»Følg stien tegn første til venstre, deretter til høyre. Sving til venstre kort på en double-track road, ta til høyre på sti pil., Krysse en bro, sving deretter til venstre på stien skiltet. Nå driver Flatskjerm oppstallingsområdet, fortsett rett gjennom parkeringsplassen til single-spor spor bak den bærbare toalett. Følg enkelt spor til Foresthill Veien, krysser veien til mål.,

Vanskelighetsgrad: Moderat (2,050 meter i høyde gevinst)

Toaletter: Ja, på begge trailheads og Drivere Flatskjerm oppsamlingsområde

terrengsykler: Ja; de bygget det

Mars

The trail: Mount Diablo-Toppmøtet, Clayton

distanse: 13 km

Hvorfor her: Fordi det er det. Mount Diablo, twin-toppet upthrust av rock, stiger til nesten 4000 høyde. Har du ikke ønsker å skryte til venner som du har summited det?,

Hvorfor nå: Avhengig av været, blomstene kan starte blomstring. Men selv om ikke, fjellet vil trolig ha slått fra brun til grønn. Plus, den utsikten!

Veibeskrivelse for å trailhead: Ta Interstate 80 til jeg-680 å Riksvei 4. Exit (avslutt) på Jernbanen Avenue i Pittsburg. Stasjon 4 km over foten. Jernbanen blir til Kirker Passere Veien. Sving til venstre inn Clayton Veien. Gå én mil for å Mitchell Canyon Road, og ta til høyre. Mitchell Canyon ender på trailhead.

Rute: Fra trailhead, gå fire mil på Mitchell Canyon brann veien., I krysset, sving til høyre og gå 1,5 km til Juniper campingplassen. Passere gjennom parkeringsplassen, og på skiltet på venstre side, ta de single-spor trail «mot lavere toppmøtet.»På toppen parkering, gå rett på Toppmøtet i Løypa, deretter til venstre på North Peak Sti i ca tre km. Ta til venstre på Prospectors Gap, deretter til høyre på Meridian Ridge brann veien. Sving til venstre ved single-spor Tilbake Creek Trail for 2 miles til Bruce Lee Trail, venstre tilbake til trailhead parkeringsplassen.,

Vanskelighetsgrad: Stier som dette trenger ikke å bli kontaktet med en vannflaske-half-og full tenkemåte: Ja, så det første 6.8 miles er oppover til toppen kartet informerer deg. Oi, så det må bety den endelige 6.2 miles er nedoverbakke, ikke sant? Vel, faktisk, det er noen skikkelige stigninger blant annet alvorlige nedoverbakke avstamning.,

terrengsykler: kun Tillatt på Mitchell Canyon brann road

April

The trail: Uavhengighet Sti, utenfor Nevada City

avstand: Øst-gren: 4.4 miles (ut-og-tilbake); west branch: 3 km (ut-og-tilbake); 4-mile Jones Bar loop

Hvorfor her: stien er glatt og flat, fraværende av røtter og steiner, hardt pakket smuss bare litt støvete og foret med råtnende blader., Du ville ikke kalle det velstelte, noe som kunstig, bare godt vedlikeholdt og lett navigerbare. En slik overflaten i en vill og naturskjønne omgivelser nord-Nevada City inviterer folk i alle evner, spesielt de som går via rullestol, for å nyte krysser den store utendørs er fri for hindringer og begrensninger.,

Hvorfor nå: Våren er en flott tid til å puste i cedar og ponderosa pine, ogle vridd madrone og live oak, med noe å drikke i utsikt i Sør-Yuba River, erfaring historie ved trekking over tre plattformer for sklie som, tilbake i midten av 1800-tallet, fungerte som Excelsior Grøft, som fraktet vann 25 km til hydraulisk skjermer i Smartsville.

Veibeskrivelse for å trailhead: Ta Interstate 80 til Highway 49 avslutt. Fortsett på Riksvei 49 gjennom Auburn, i Grass Valley og Nevada City., Ta til venstre ved skiltet «49 til Downieville» og fortsett ca 7 km til pullout bare etter et tegn for Uavhengighet Trail.

Rute: Fra trailhead, følg skiltene enten øst eller vest for ut-og-tilbake-kurs. For Jones Bar loop, ta Uavhengighet Stien vest (forbi krysset for Jones Bar Sti på høyre på 0.2 mil) og fortsett rett fram til slutten av Uavhengighet Stien på Jones Bar Vei (2,4 kilometer). Ta til høyre, downhill, Jones Bar Veien og gå ca en kilometer å Jones Bar. Følg brann veien rett over en hengebro over Rush Creek., Se for brunt skilt som sa «Uavhengighet Trail» på høyre side. En følge av at oppoverbakke 0.6 km til den døde-ender på Uavhengighet Trail. Sving til venstre og gå 0.2 km til trailhead.,

Vanskelighetsgrad: Lett (ut-og-backs); moderat (Jones Bar loop)

Toaletter: Ja, på visitors center

Parkering: På veikanten pullout, gratis, flere funksjonshemmede mellomrom

Kan

The trail: Western States Stien, Auburn

distanse: 21 km sløyfe som omfatter to tredeler av de Altfor Kul kurset, som aksjer ca 12 km av den Vestlige Stater Sti

Hvorfor her: Trail-løpere gjør spesielle turer fra hele verden til å huff and puff på disse stiene. Du kan gjøre det på hvilken som helst helg.,

Hvorfor nå: Du kan si at du har reist den samme vei som de masochists som konkurrerer i den Vestlige Staten 100 Mile Endurance Run hver juni. Bare du trenger bare å gjøre en liten del.

Veibeskrivelse for å trailhead: Fra Sacramento, kan du ta Interstate 80 Elm Avenue avslutte i Auburn. Gjør to venstre på Highway 49. Kjøre 2.5 km ned til American River Samløpet. Ta til høyre ved samløpet å bo på Highway 49. Foreta en rask venstre i Steinbrudd Trailhead parkeringsplassen.,

Rute: Følg Steinbrudd Stien (som blir den Vestlige Stater Trail) utover Browns Bar til krysset på Maine Bar. Ta til høyre oppover, så ta en rask venstre, som følge av en rett til brun-signert Foss/American Canyon Trail. Gå 1.2 km og over en steinete creek til å fortsette på American Canyon Trail går oppover. På den Døde Lastebil junction, fortsette på American Canyon over to bekker i ca 2 miles Robie/Western States Stien. Sving til høyre og gå ca 7 km. Etter å ha krysset en tre-broen, sving til venstre (fortsatt på Robie/Vestlige Stater Trail) og gå i 0.,3 km til usignert Goat Hill avkjøring. Ascend Goat Hill ‘ s switchbacks og fortsett ca 2,5 km på en teknisk single-spor med forskjellige høyde gevinster og tap til du kommer til øvre Highway 49 krysset. Kryss nøye og følg stien til en eng i Kule. Dreier du til høyre og følger brunt skilt for Robie/Western States Stien nedover om 2 km til samløpet. Du trenger å krysse Riksvei 49 igjen for å komme til Steinbrudd parkeringsplassen.,

Hunder: Tillatt

terrengsykler: Ikke tillatt på ett spor

juni

The trail: Mount Tallac, Lake Tahoe

avstand: 9.5 km

Hvorfor her: Tallac ikke er den høyeste toppen i området (Freel Peak er det høyeste på 10,881 fot), men det er den høyeste toppen som stiger opp fra fjæra. Og det er toppen de fleste Tahoe turister først se i byen. Du ser innsjøer og traverse mye av ura, men utsikten fra toppen er storslått.,

Hvorfor nå: I disse tørke år, snøen er borte av juni. Men det kan hende du må sette den av en måned.

Veibeskrivelse for å trailhead: Ta Motorveien 50 til South Lake Tahoe. Dreier til venstre og inn på Riksvei 89 nord. Gå 3.9 km og ta til venstre ved skiltet mot Fjellet Tallac Trailhead. (Den avkjøring for Baldwin Beach ligger på høyre side.) Gå 1.1 km til trailhead.

Rute: Følg Mount Tallac Trail, som sirkler rundt Floating Island Lake. På 2.2 km, går rett i krysset av de Falne Blad Sti, som leder til venstre. Et skilt som sier «Katedralen Lake», som er neste kryss., På Katedralen, Lake, veer rett rundt innsjøen, klatre switchbacks. Se nøye som stien blir svak midt steinblokker. Følg switchbacks opp Katedralen Bassenget headwall til en eng. På 4.6 km, kommer du til et veikryss med Gilmore Lake Trail. Sving til høyre og ascend 0.2 av en kilometer til toppen. Fra toppen, følger du trinnene for å trailhead.

Vanskelighetsgrad: trailhead er på 6,440 føtter. Ved km 2, er det 7,200. Deretter 8,000 ved mile 3 og 9,100 av 4 kilometer. Så, selv om turen er bare 9,5 km (halv nedoverbakke, også), du kan fortsatt bør ta med dobbelt så mye vann som du tror du trenger.,

Toaletter: Nei

Hunder: Ikke tillatt

juli

The trail: Redwood Park Loop, Oakland Hills

avstand: 7.5 km

Hvorfor her: Det 3-mil fransk Trail, høydepunktet av denne trek, er transcendent, veving gjennom hjertet av treffende navnet Redwood Regional Park, i Oakland. Det meste skyggelagt året rundt, denne skogkledde dalen er vertikalt utfordrende, men verdt hver micro-rive i quadriceps muskel., Du får alt: høye trærne, flekket sollys, rennende bekker, frodige hasselnøtt blader, bay laurbær, eik, madrones og andre pryd for mange til å katalogen.

Hvorfor nå: De nevnte skyggen, samt skydekke de holder rundt mesteparten av formiddagen, gjør for en hyggelig avveksling fra Sacramento varme.

Veibeskrivelse for å trailhead: Ta-80 til jeg-680 å Highway 24. Exit (avslutt) på Fisk Ranch Road, sving til venstre på Grizzly Topp Boulevard. Ta til venstre på Skyline-Veien. Park på Skyline Gate oppsamlingsområde bare forbi Pine Hills-Stasjonen.

Rute: Fra trailhead, gå i 0.,5 km på West Ridge Trail. Ta til venstre på fransk Trail. Gå ca 3 km til Chown Trail. Veer litt til høyre og gå oppover og rundt switchbacks å West Ridge Trail. Sving til høyre og gå tilbake på West Ridge for ca 3 km.

Vanskelighetsgrad: Anstrengende (på fransk Trail og Chown segmenter), eller lett (på West Ridge)

terrengsykler: Kun tillatt på West og East Ridge stier

August

The trail: Palomarin Trail, Bolinas

avstand: 10.,5 km

Hvorfor her: Sørlige flanken av Point Reyes Nasjonale Kystlinje, rundt Olema og Bolinas. Det, kilt mellom rygger av San Andreas-Forkastningen Sonen og bløffer med utsikt over havet, ligger det som guide bøker kaller «Lakes District.»I en 5-mile stretch langs Kysten Trail er fem innsjøer – Bass, Pelican, Krystall, Havet og Wildcat – og, lenger inn i landet, en sjette, Gjørme Lake. Legg Alamere Creek og Fossen og diverse vernal bassenger og dammer, og dette så ut som den perfekte motgift for dine tørre sommeren øyne. Oh, ja, havet er under også.,

Hvorfor nå: Du er garantert å se vann. Plus, tåke vil være forfriskende å vi inlanders.

Veibeskrivelse for å trailhead: Fra Sacramento, kan du ta Interstate 80 west Highway 37. Ta Atherton Avenue avslutte. Gå på Atherton Avenue før det blir til San Marin-Stasjonen. Ta til høyre på Novato Boulevard, deretter til venstre på Pt. Reyes-Petaluma Veien. Fortsett på Plattformen Bridge Road, ta til høyre på Sir Francis Drake, deretter til venstre på Highway 1, Sør. Etter 9.1 km, veer rett på en usignert veien. Ta veien (Olema Bolinas Road) 1,5 km mot Bolinas., Ta til høyre ved Mesa Veien og kjør 4 km (den siste mil er ikke asfaltert) til trailhead.

Rute: Fra Palomarin Trail head, ta Kysten turløype på ca 4 km. I krysset med Havet Lake Trail, gå til venstre på Havet, Sjøen for 1.3 km til the loop rejoins Kysten Trail. Slå rett på Kysten Stien og følger trinnene til Palomarin Trail head.,v>

Vanskelighetsgrad: Moderat, 2,368 meter høydestigning

Hunder: Ikke tillatt

September

The trail: Tilden Seaview Loop, Berkeley

avstand: 8 km

Hvorfor her: De første 3-mil oppstigningen til toppen av Tilden Park, om enn krevende, vil det resultere i en spektakulær utsikt over bukten og San Francisco (forutsatt at det er ingen tåke), og snu for å se bak deg, en nydelig utsikt over San Pablo-Reservoaret og frodige (eller brun, avhengig av tid på året) åsene i Orinda.,

Hvorfor nå: Det er en god back-to-school kjøre. Du vil se noen Cal studenter tramping sammen, siden klasser starter ikke før i slutten av måneden. Plus, klimaet er temperert. Du kanskje trenger en windbreaker.

Veibeskrivelse for å trailhead: Veibeskrivelse til trailhead: Ta Interstate 80 til Albany-exit. Ta til venstre på fasaden veien, til venstre på Buchanan Street, midt på Marin Avenue 2,5 km. Ta til venstre på Grizzly Topp Boulevard, deretter til høyre på Wildcat Canyon. Ta en umiddelbar venstre på Canon-Stasjonen, så til høyre på Central Park Drive. Sving til venstre inn Lone Eik parkering på området.,

Rute: Fra trailhead, gå 1,5 km på Enger Canyon Trail. Cross Wildcat Canyon Veien og gå ca 2 km på Seaview Trail. Nær toppen av stigningen, sving til høyre inn i Arroyo Trail og ta det 0.83 km til the Big Springs piknik plass. Gå rett på skulderen av den asfalterte South Park Drive til Steinbrudd Trail. Ta Steinbrudd Trail 0.81 km til the Big Springs Trail, 0.21 km. Ta til venstre på Seaview Sti, vei nedover, krysser Wildcat Canyon Veien og gjør en skarp venstre på Curran Trail (0.62 miles)., Ta til høyre på Wildcat Gorge Trail og gå tilbake til den Ensomme Eik trailhead.

Vanskelighetsgrad: Krevende oppoverbakke på Canyon Enger; resten er moderat.

terrengsykler: Bare på brann veier

oktober

The trail: Rockville Hills Regional Park, Fairfield

avstand: 6 km

Hvorfor her: Følge en gal labyrint av stier, alt fra frodig og utfordrende enkelt spor til bred og tilgjengelig brann veier. Det er alltid en annen høyde, kort og bratt, vinket., Det er alltid en annen side trail lyst til å gjøre en avledning. Det er alltid en annen lyssky blå eik gir et sted for et hyggelig opphold. Det er enda en innsjø smellkyss dab i midten av parken, omgitt av picnic bord.

Hvorfor nå: Gjøre det før regnet begynner fordi, hvis det regner kommer, de steiner få fryktelig glatt.

Veibeskrivelse for å trailhead: Ta Interstate 80 vest til West Texas Street/Rockville Road exit i Fairfield. Følg Rockville Veien vest for 3.6 km til trailhead på venstre side.,

Rute: Fra trailhead, gå til høyre (nord på Lavere Steinbrudd Stien til den døde-ender på en asfaltert vei). Gå til høyre inn på Ukjent vei for ca 1,5 km, bor til høyre på sti veikryss. Etter stigende switchbacks, bli med Jockey Krysset Stien for 0.2 km, på jakt etter tegn for Mystic Trail. Ta Lavere eller Midt Mystic Stien til Black Oak Trail, hvor du svinger til høyre. Sort Eik døde-ender på den Grønne Dalen Trail. Sving til venstre og gå opp til en brann veien som fører ned til sjøen. Ta brann-veien på høyre side av innsjøen til en asfaltert vei., Gå rett på den asfalterte veien til en kontakt til Lavere Tilley Loop. Følg Lavere Tilley til Devil ‘ s Backbone-krysset. Sving til høyre og gå ca en kilometer tilbake til trailhead.

Vanskelighetsgrad: Korte, skarpe hills, vanskelig fotfeste på steiner.

Toaletter: Nei

Parkering: $3; betal på kiosk

terrengsykler: Tillatt

November

The trail: Briones Reservoaret Loop, Orinda

avstand: 13 kilometer

Hvorfor her: Briones Loop nesten kvalifiserer som en «hemmelig» for in-the-vet East Bay lokalbefolkningen., Dens lave profil stammer fra tilhørighet til East Bay Kommunale Utility District, som, i typisk utility-selskapet mote, krever trail-brukere til å kjøpe en årlig pass (bare $10, men likevel), bære sa pass hele tiden på stier og tegn i (med tillatelse antall og bilen din lisens plate nummer) på oppstallingsområdet. En annen, om enn mindre, grunnen til at Briones ikke er bedre kjent er at det ofte blir forvekslet med Briones Regional Park, i en nærliggende, men separat enhet som drives av East Bay Regionale Parker-Distriktet.

Hvorfor nå: løypene kan få fryktelig trangt i helgene., Du kan finne noen ensomhet her, og deretter kjøre gjennom Caldecott Tunnel og over Bay Bridge og gjør julehandelen blant horder på Union Square.

Veibeskrivelse for å trailhead: Ta Interstate 80 til jeg-680 over Benicia Bro til Highway 24. Exit (avslutt) på Camino Pablo i Orinda. Gå til høyre for 2 miles. Ta til høyre på Bear Creek Road og park på Overse trailhead parkeringsplassen på venstre side.

Rute: Passere gjennom metall gate og bli med Bear Creek trail overskriften til høyre for 3,5 km., Når du er Bear Creek oppsamlingsområde på 4 km, vil du gå via en bekk og klatre for å møte opp med starten av Oursan Trail. Opphold på Oursan, en brann veien, for de neste 9 km. Etter at den nådde en topp på toppen Sobrante Ridge, stien fører det nedover mot demningen. Du vil passere en rekke truende strøm-linje-tårnene. Etter å ha gått gjennom to storfe gates, du bunnen ut på det som ser ut som en konstruksjon eller dumping området på venstre side. Den Oursan Trail uoffisielt ender på dette punktet, men må ikke ta noe av det som stikker side buktende stier av mot San Pablo., Bo på det som blir en grusvei, noe som fører til dam. Etter å ha krysset dammen for å holde deg på nå-banet veien for kanskje 100 meter, inntil du ser en markør for enkelt-spor Bear Creek Trail på venstre side. Tilbake til trailhead.

Problemer: Noen store stigninger på den andre halvdelen av turen

Parkering: Gratis, men det er et $10 årlige East Bay GJØRME online gebyr

terrengsykler: På Oursan Sti

desember

The trail: Rodeo Valley Loop, Marin Nes

avstand: 7.,5 km

Hvorfor her: Dette er en trek som du vil ønske å ta med kamera – hvis det bare å knipse bilder av deg selv på bløffer over Golden Gate Bridge til å sende til en sjalu slektninger i Midtvesten.

Hvorfor nå: Det er hit eller savner, på grunn av tåke, om du vil være i stand til å få det fantastisk utsikt over Golden Gate-Broen fra toppen av kyststien.

Veibeskrivelse for å trailhead: Ta Interstate 80 til Riksvei 37 i Vallejo, Highway 101 Sør. Avslutt motorvei før Golden Gate Bridge bomstasjonen (Sausalito avslutt)., Gå til venstre ved et stoppskilt, rett på Conzelman Vei, og deretter en umiddelbar venstre inn på parkeringsplassen ved foten av broen.

Rute: kyststien starter i nordenden av parkeringsplassen i nærheten av booth (se etter tegn). På stien, cross Conzelman veien på to tiendedeler av en mile og fortsette på kyststien. 1.1 km, ta til venstre i krysset til å bo på kyststien. 1,5 km, cross McCullough Road, resterende på kyststien. Veer rett på en dirt mye, gjennom en gate og inn på kyststien brann veien. På 3.,1 km, gå rundt en hvit gate, og en tiendedel av en kilometer senere, cross Bunker Veien. Ta til venstre på en dirt banen parallelt med veien 100 meter til du ser en parkeringsplass på trailhead på høyre side. Kryss broen og sving til høyre inn Rodeo Valley Trail. Gå ca 1,5 km på Rodeo Valley Stien før du tar til høyre på ODA Trail. En følge av at 1 mil for å kyststien. Sving til venstre og følge trinnene dine til parkeringsplassen.

Vanskelighetsgrad: To moderat, utvidet klatrer, totalt rundt 1500 meter i høyde få, og vinden er noe å stri med.,arking: Free