dagstur Fortryllende

Enchantments er en klassisk Washington-tur. Mer enn et dusin med høy alpine innsjøer hugget i granitt. En vanskelig-å-skaffe tillatelse er nødvendig å slå leir i noen av områdets fem soner, med Fortryllelse Core tillate å være den mest ønskelige. Ambisiøse dag turgåere vil bli rikt belønnet for å håndtere alle 20 mil på en dag.

Start på Stuart Lake trailhead, som på 3400′ er en full 2000′ høyere enn Snø Lake trailhead du vil avslutte på. Sette 2.,5 enkle kilometer under føttene sammen Alpinisten Creek før du slår venstre på sti opp til Colchuck Lake. Stien steepens for de neste 1.5 mil før dukker du ut på kanten av den spektakulære blue-green lake.

Hvile bena mens du nyter utsikten til din neste oppgave over innsjøen: Aasgard Passere. Noen mer enkel sti og ca 15 minutter forsiktig boulder-hopping følgende cairns vil lede deg til bunnen av Aasgard Passere.

Få mer enn 2000 » i bare en kilometer, Aasgard vil teste mettle. Fyll på vann i bekken på basen, og få til det., Bo venstre på øya trær i midten og klem den klippen vegger før krysset tilbake til høyre når du nærmer deg toppen. Stien kan være svært vanskelig å følge med og se opp for rockfall fra andre fottur over deg.

Alle dine hardt arbeid vil bli belønnet når du krysser inn i en annen verden på toppen av pass og blir møtt med 13 mil med nedoverbakke foran deg. Vandre gjennom en magisk bølgende landskap for de neste fire mil som du går ned en trapp platået turkis vann, larches, og familier, med geiter.,

Photo-ops florerer i hver retning som du oppdage nye fosser og klipper rundt hvert hjørne. Ikke bli overrasket over å føle seg overveldet av så mye skjønnhet som kommer mot deg samtidig som du går forbi treffende navn innsjøer som Rolig, Perfeksjon, Inspirasjon, og Leprechaun.

Ta en titt igjen snart du faller ned fra Lake Vivian, den siste av de ‘Core’ lakes, og starte den lange slog ut forbi Snø og Nada innsjøer. Ikke undervurder hvor lang tid dette vil ta, så mange grupper avslutt med hodelykt.,

Nå bilen med bankende føtter, verkende ben, og skeptisk minne – lurer på om hva du akkurat har opplevd var ekte.

Planlegging:

På rundt 20 mil punkt-til-punkt, noen logistikk er involvert i vandring gjennom. Hvis du og en venn kjøre to biler, kan du parkere en på hver trail head. Selv om jeg har alltid funnet lykken parkering bilen min på slutten og fange en tur til start med vennlig turgåere.