Recenzii de J. K. Rowling Harry Potter serie

Harry Potter si Piatra Filosofala
de J. K. Rowling; ilustrată. de Mary Grandpré
Levine/Scolastică
Revizuite 1/99
Orfani Harry Potter a trăit o viață de câine cu oribilele lui rude. El doarme în dulapul de mătură de sub scări și este tratat ca un sclav de mătușa și unchiul său., La cea de-a unsprezecea aniversare, misivele misterioase încep să sosească pentru el, culminând în cele din urmă cu sosirea unui gigant pe nume Hagrid, care a venit să-l escorteze la școala de vrăjitorie și vrăjitorie din Hogwarts. Harry află că părinții lui au murit salvându-l de un vrăjitor rău și că el însuși este destinat să fie un vrăjitor de mare putere. Introducerea uimită a lui Harry în viața vrăjitoriei începe cu achiziționarea, sub îndrumarea lui Hagrid, a tuturor uneltelor unui vrăjitor aspirant: baghetă, robe, cazan, coadă de mătură, bufniță., Hogwarts este școala publică britanică tipică, cu mult accent pus pe jocuri și onoarea caselor. Casa lui Harry este Gryffindor, rivalul onorat al lui Viperin: el devine o stea la Quidditch, un joc extrem de complicat jucat cu patru bile diferite, în timp ce întreaga echipă se aruncă pe mături. El studiază Herbologia, istoria magiei, farmecele, poțiunile, artele întunecate și alte subiecte arcane, tot timpul apropiindu-se de destinul său și de secretul pietrei vrăjitorului., El face prieteni (și dușmani), trece prin aventuri periculoase și interesante și justifică predicțiile pline de speranță despre el. Caperul cu inima ușoară călătorește prin teritoriul deținut de regretatul Roald Dahl, în special în tratamentul băieților răi — sunt uniform cât se poate de îngrozitor — dar tonul este mult mai afectuos. Un zburda fermecător și ușor de citit, cu un erou cel mai simpatic și umplut cu detalii magice încântătoare. ANN A. flori
Harry Potter și Camera Secretelor
De J. K. Rowling; illus., de Mary Grandpré
Școlare/Levine
Revizuite 7/99
În acest sequel la extrem de populare Harry Potter si Piatra Filosofala, Harry revine la Hogwarts, Școala de magie, farmece și Vrăjitorii pentru al doilea an după un mizerabil de vară cu Încuiat (nonmagical) rudele. Încă o dată, experiențele școlare ale lui Harry sunt colorate de întâlnirile cu fantome geniale și profesori antagoniști, de rivalitatea dintre casa Gryffindor de tip bun și casa Slytherin subțire și de un mister amenințător care trebuie rezolvat care implică dușmanul lui Harry, vrăjitorul întunecat Lord Voldemort., Încă o dată, atracția povestirii tradiționale a școlii britanice a lui Rowling este mărită de zece ori de elementele fanteziste suprapuse. Atmosfera pe care Rowling o creează este unică; povestea se învârte de-a lungul; Harry este un erou modest și complet simpatic. Dar, sincer să spun, s-ar putea să te simți ca și cum ai citit totul înainte. Rowling a lovit în mod clar pe o formulă câștigătoare cu prima carte Harry Potter; a doua carte — deși încă foarte distractiv — se simte un pic, bine, formulaic. MARTHA V. PARRAVANO

Harry Potter și Prizonierul din Azkaban
Levine/Scolastică
Revizuite 11/99
Toate actual recenzii de cărți Harry Potter ar trebui să fie adresate unui public pentru care Harry este carte, mai degrabă decât fenomen; în acest moment, recenzii par de prisos. Pentru înregistrare, atunci, o cititor viitor, această ultimă tranșă din saga lui Harry este o carte destul de bună., Elementele de bază rămân aceleași: este încă un an la Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry (unde există o nouă apărare împotriva profesorului de Arte întunecate); este încă Harry, Ron, Hermione, Hagrid, Casa Gryffindor și directorul față de profesorul Snape, Draco Malfoy și bătăușii lui Viperini, Lord Voldemort și diverse alte forțe ale întunericului. Dar toate elementele care fac formula să funcționeze sunt sporite aici., Personajele sunt deosebit de interesante, mai ales cele menționate anterior, noul profesor, Profesorul Lupin, un om cu un urlet secret; Sirius Black, un temut, eventual, nebun, un prizonier evadat, care se crede că au trădat pe părinții lui Harry, iar acum este declarat a fi după Harry, iar Harry însuși, care în fața realității ale părinților săi morți violente devine o persoană mai puternică și mai complexă erou., Acțiunea Quidditch este cea mai bună încă; clasele Hogwarts (îngrijirea creaturilor magice, divinație și poțiuni) sunt inventive și distractive; iar Rowling scoate un pic de manipulare a timpului în punctul culminant interesant al cărții. Există, de asemenea, speranță pentru o diminuare a puterii pe care rudele Muggle ale lui Harry par să o aibă asupra lui — și astfel o probabilitate că nu va trebui să îndurăm atât de mult din aceste personaje obositoare unidimensionale în viitor. Apropo de asta . . . au un butterbeer fierbinte, viitor cititor, și bucurați-vă. MARTHA V., PARRAVANO
Harry Potter și Pocalul de Foc
Școlare/Levine
Revizuite 11/00
Cea de-a patra carte din seria Harry Potter fenomen, la 734 pagini, este ceea ce numim o tăvălească — una că unii vor găsi ample, convingător scrise, și de absorbție; alții, lung și chinuitor plină cu adverbe („Ce fel de obiecte sunt Portkeys?”a spus Harry curios”)., Anul Patru la Hogwarts, Harry găsește poruncit ca surprinzător de-al patrulea concurent în Turneu — „o competiție amicală între cele trei mari școli Europene de magie” — în care a bests un dragon, salvează Ron de la sirene, și găsește drumul printr-un labirint care, fără știrea lui Dumbledore și competențele de bun, duce la întuneric vrăjitor cap-de-mort și până la moarte de unul dintre ceilalți concurenți., Înainte și în între cartea majore de acțiune (turneul nu a anunțat până la pagina 186, și Harry implicarea lui nu până la pagina 271), Rowling explorează o temă majoră de bine vs rău și ei minor teme de valoarea de loialitate și curaj moral și relele de jurnalism galben, opresiune, și bigotism. Aflăm, de exemplu, că Hagrid nu este doar supradimensionat, ci parțial gigant, ceea ce este considerat o moștenire rușinoasă; o vedem pe Hermione fiind batjocorită ca un „mudblood” pentru filiația ei mixtă de vrăjitori-vrăjitori., Accentul lui Rowling aici este mult mai puțin pe viața școlară (nu un singur meci inter-house Quidditch!) și multe altele despre lumea mai largă a vrăjitorilor și, simultan, despre lumea mai îngustă și personală a lui Harry, deoarece are prima sa luptă cu Ron și cere o fată la primul său dans. Dar, în ansamblu, impactul emoțional este dezamăgitor de ușor. Moartea studentului Hogwarts provoacă lui nary o ridicare a sprâncenelor cititorului; explicația complicată pentru infiltrarea lui Voldemort în Hogwarts este destul de absurdă și imposibil de rezolvat din indiciile date., Caracterizarea, de asemenea, pare să fie din ce în ce mai subțire, cu Dumbledore în special redus la o caricatură a genialității. Ca o carte de tranziție, cu toate acestea, Pocalul de foc face treaba — bine dacă facilely — și ridică unele întrebări ispititoare: va Snape într-adevăr dovedi a fi unul dintre băieții buni? Care este legătura dintre baghetele lui Harry și Voldemort, dintre Harry și Voldemort însuși? Când Harry își spune povestea despre întoarcerea lui Voldemort, ce înseamnă strălucirea trecătoare a triumfului în ochii lui Dumbledore? Stay tuned, Pottermaniacs, pentru anul cinci. MARTHA V., PARRAVANO

Harry Potter și Ordinul Phoenix
de J. K. Rowling; ilustrată. de Mary GrandPré
Levine/Scholastic
revizuit 9/03
această recenzie este la fel ca proverbialul copac care se încadrează într-o pădure nelocuită: este puțin probabil să scoată un sunet. Dar pentru înregistrare, HP5 este cel mai bun din serie din Azkaban, și de departe superior turgescente HP4. Cu Rowling urmând încă o dată formula de a da necazurile și preocupările de zi cu zi ale lui Harry aceeași greutate ca și Bătălia mai mare de bine vs.rău, Harry, acum un cincisprezece ursuz, se află în rolul de outsider., Vrăjitorii adulți din Ordinul Phoenix se pregătesc pentru întoarcerea lui Voldemort fără el; la Hogwarts, el este ignorat de Dumbledore, interzis de la Quidditch și — datorită acoperirii presei înclinate — considerat în general un mincinos și un „ciudat.”O nouă apărare împotriva profesorului de Arte întunecate, susținută de un minister al magiei în Voldemort-negare, începe să preia Hogwarts un decret educațional represiv la un moment dat, oferind Rowling posibilitatea unor satire ascuțite., Aceasta este una dintre cele mai amuzante dintre cărți, cu piese de benzi desenate cu unchiul Vernon și Hagrid, și cu Fred și George Weasley care se depășesc în asides rău amuzant. Dar este, de asemenea, una dintre cele mai neplăcute agresiv: adulți snarl la unul pe altul; Slytherins și Gryffindors par perpetuu să fie insulte reciproc, și chiar vin la lovituri. Complotul nu poartă o examinare atentă, iar confruntarea culminantă dintre „armata lui Dumbledore” (un grup de studenți Hogwarts conduși de Harry) și o hoardă de mâncători de moarte este o scenă banală de împușcare cu puțină magie aruncată., Încheierea încheierii, însă, în care Dumbledore îi explică totul lui Harry (și nouă), conține o revelație cu privire la Neville Longbottom, care ar trebui să-i țină pe fani fizzing cu presupuneri sălbatice până la următoarea tranșă. HP5 rămâne o experiență de lectură extrem de pasivă, cu toată munca depusă de autor și nu este necesară cititorului (și anume. aceste adverbe omniprezente, ambiguitate-leșiere: „” eu nu stau în urmă!”a spus Hermione furios”)., Dar, după cum puteți, punctele forte și punctele slabe ale cărții, rămâne faptul că Rowling a creat din nou o lume cu drepturi depline, iar pentru experiența de a fi acolo cu Harry, HP5 nu poate fi învins. MARTHA V. PARRAVANO
Harry Potter și Prințul semipur
J. K. Rowling ; ilustrată., de Mary GrandPré
Levine/Scolastică
Revizuite 9/05
Acest al șaselea Harry Potter va wow seria’ multi fani — Rowling oferă plăcut personajele și palpitant situații care au făcut seria atât de popular, autostrada țesut în parcele început mai devreme în cărți și se întorc la comic capse de expertul viața școlii, în timp ce furnizarea de noutati proaspete., Cunoscatorii vor rețineți că Rowling real, atenția este concentrată pe stabilirea lui Harry confruntarea finală cu Lordul cap-de-mort: Dumbledore privat Pensieve tutoriale cu Harry, în care cele două cerne prin diverse personaje amintiri despre Lordul Întunecat istoria lui, căutând să-l învingă, sunt forța principală a cărții, dar va achita pe deplin numai în ultimul volum., Chiar și așa, există o mulțime de mister și suspans antrenant aici: personajul din titlu, Prințul cu jumătate de sânge, blocat pentru cea mai mare parte a cărții ca doar autorul unor note utile în textul poțiunilor lui Harry, izbucnește în proeminență uimitoare până la sfârșit. Harry însuși, devenit mai independente, decisiv, și „fanciable,” vine de vârstă, comite el însuși prin propria lui alegere pentru înfrângerea cap-de-mort și de a accepta că foștii protectori ca părinții lui și Dumbledore (și chiar Dursley) nu mai sta între el și pericol., Animozități vechi împotriva lui Snape, acum apărarea împotriva profesorului de Arte întunecate (ale cărui loialități răsucite devin și mai opace), și Draco Malfoy, cel mai nou recrut al Mâncătorului de moarte, continuă nestingherit și crescendo într-o trădare epocală la închidere, evocată strălucit de Rowling. În războiul împotriva lui Voldemort, Snape se poate dovedi a fi elementul de bază la fel de mult ca Harry, dar pentru a afla sigur, cititorii vor trebui să aștepte ultimul Harry, cartea șapte. ANITA L. BURKAM

Harry Potter și Talismanele Morții
De J. K. Rowling; illus., de Mary GrandPré Levine/Scholastic Reviewed 9/07 seria extrem de populară se termină cu un bang în timp ce Harry Potter, băiatul care a trăit, abandonează paradisul familiar al Hogwarts pentru a — l învinge pe Lordul Voldemort o dată pentru totdeauna-sau așa speră el., De la un fir de păr de sensibilizare evacuare la carte începe să monumental de luptă la sfârșitul său care gropi Devoratorii Morții împotriva Ordinul Phoenix, Armata lui Dumbledore, și numeroase creaturi magice (inclusiv un improbabil contingent de casa elfi), Deathly Hallows pauze formula, evitând elev de configurare a trecut pentru un quest aventura lipsit de Vajthat, rețineri, și examene. Pe fugă, Harry, Ron și Hermione, în vârstă de șaptesprezece ani, caută Horcruxurile, introduse în Cartea șase ca cheia distrugerii lui Voldemort., Între timp, Harry, înnebunit de moartea mentorului său Dumbledore, trece prin trecutul umbros al fostului director Hogwarts și descoperă un nou mijloc de a-l învinge pe Voldemort: Hallows-urile Morții, trei obiecte legendare care împreună dau puterea posesorului asupra morții.
pe măsură ce cartea se deschide, Voldemort a început să preia puterea într — o lovitură de stat tăcută: cu discriminarea codificată, pas cu pas, în lege și criticii au „dispărut” rapid, societatea rezultată este un coșmar distopic familiar-iar Hogwarts nu este un sanctuar., Mai degrabă, cu Snape încă enigmatic instalat ca director și mai mulți mâncători de moarte adăugați personalului, este o închisoare pentru tineri și un centru de îndoctrinare. Rowling trage câteva pumni în ilustrând acest peisaj sumbru: tortura, dacă nu este descrisă grafic, este prezentă implacabil, iar numărul corpului urcă tot mai sus. Cititorii care au crescut cu seria vor aprecia modul în care sa maturizat, dar noii veniți mai tineri pot fi copleșiți de un nivel de violență și pierdere care depășește cu mult toate volumele anterioare.,
Rowling a avut, evident, un ochi lung pentru complot: numeroase personalități minore apar din lemn pentru a îndeplini prefigurarea trecutului, în timp ce altele — Ron și Neville Longbottom, în special — în cele din urmă vin în propriile lor. În ceea ce-l privește pe Harry, eroul băiatului flirtează cu întunericul, aruncând blesteme de neiertat cu un sentiment de „control impetuos” și tentat amenințător de promisiunea puterii care l-a afectat pe Dumbledore. În cele din urmă, însă, el este salvat de capacitatea sa de iubire și sacrificiu de sine, iar aici mesajul lui Rowling sună tare și clar., Harry este definit în mod constant de compasiunea sa; poate fi chiar căderea lui (temporară), ca atunci când alegerea lui de a dezarma mai degrabă decât de a ucide unul dintre inamici îl identifică pe fondul unui cadru de momeală. Dar compasiunea este o calitate care permite Harry pentru a rupe ciclul de ură între Încuiat și expertul, casa elf și umane, și chiar Cercetasi si Viperini — și efectele acestei realizare sunt incalculabile.
fanii răpitori și mizele mai mari decât oricând deoparte, cartea are defectele sale., Rowling încă reduceri capacitatea de publicul ei să citească printre rânduri și nu lasă nici o subtilitate la imaginație (pentru a o dreptate supărat Hermione, „”Da,” a spus Ron sycophantically”); anumite complot dispozitive părea pripită completări la magic reglementare; și scene de expunere conceptuală, în special un mergând cu greu unul care intersectează Harry si cap-de-mort e confruntarea finală, sunt slab integrate, rar susținerea tensiune., Cu toate acestea, Rowling îndeplinește promisiunea de volume anterioare, care scapă de fire, aprofundarea caracterului complexitatea pentru a se potrivi lui Harry evoluție recunoașterea vieții nuante de gri, trăgând fiecare emoțională opri, și o conduce eroul în perioada adultă în timp ce încă mai produc cele mai concentrat linia de complot și stratificat, cu inima în gât culminant al serii. (Snape își joacă rolul și, mai degrabă decât să-și rezolve caracterul ca bun pur sau rău pur, Rowling îi permite o măsură completă a ambelor și a conflictului intern pentru a se potrivi.,) După toată adrenalina, un epilog eliberează ușor cititorii, strălucind o scurtă lumină de nouăsprezece ani mai târziu asupra urmărilor tuturor celor implicați, care conține ecouri mici și satisfăcătoare ale primei introduceri a lui Harry în lumea vrăjitorilor.
este neliniștitor să ajungem la sfârșitul unei saga care a atins astfel de înălțimi de saturație culturală; nu există suficientă acțiune sau rezoluție dulce-amară în lume pentru a ne pregăti pentru finalitatea acelei ultime pagini, iar cititorii vor dori întotdeauna încă un capitol, încă o poveste, înainte de a părăsi universul cărții., Rowling recunoaște cu grație această ambivalență. Scenele de deschidere ale Deathly Hallows îl găsesc pe Harry, pentru ultima oară în casa lui Dursleys, la numărul patru, Privet Drive, cernându-și lucrurile, amintind escapadele trecute și licitând la revedere celor care, la fel ca părinții și nașul său, s-au pierdut pentru el. Cititorii își vor împărtăși sentimentele de nostalgie în acest Rămas Bun triumfător al vrăjitorului băiat. CLAIRE E. GROSS
pentru mai multe în seria noastră Fan Week, faceți clic pe eticheta Fan Week 2016 și vedeți #HBFanWeek pe Twitter.