Top 10 beste harmonica ‘ s voor het geld 2021 recensies

kies de beste harmonica om je muziekcarrière te beginnen. Deze kleine instrumenten zijn enkele van de makkelijkste op te pakken en te leren spelen. Hoewel ze in het bijzonder worden geassocieerd met blues en bluegrass muziek, kan de mondharmonica elk genre verbeteren. Er zijn veel mondharmonica spelers in de wereld in een aantal genres en stijlen.

of u nu een mondharmonica voor beginners nodig hebt of als u een ervaren mondharmonica-speler bent, overweeg dan de volgende lijst van onze picks voor de top tien beste harmonica ‘ s die er zijn., We hebben ook een koper gids aan het einde van het artikel om u te helpen kiezen tussen de tien producten. En, als u wilt leren over een ander uniek blaasinstrument, bekijk ons artikel over de melodica hier.

Top 10 beste harmonica In 2021 recensies

1 Suzuki Harmonica Ha-20-C

Suzuki werd opgericht in 1953, en hun eerste instrument ooit te koop was de mondharmonica. Suzuki Musical Instruments is sindsdien uitgegroeid tot een aantal andere beginner instrumenten., Vandaag de dag maakt het bedrijf piano ‘ s, blokfluiten, tonechimes, chimettes, Orff instrumenten, onder vele anderen. Een Suzuki beginner piano verschijnt in onze review hier. Als u een beginnende muzikant bent of van plan bent kinderen les te geven, moet u een Suzuki-instrument overwegen.

maar dat is niet alles . . .omdat de mondharmonica Suzuki ’s allereerste instrument was, is het logisch dat hun harmonica’ s van de hoogste kwaliteit zouden zijn. En de HA-20-C stelt niet teleur. Suzuki ‘ S HA-20 serie van mondharmonica is klein genoeg om te passen in uw zak, maar het produceert nog steeds een groot geluid.,

u kunt deze harmonica in veertien verschillende toonaarden vinden. Dus je kunt een serie van de HA-20 kopen. Of, vind gewoon de sleutel die zal werken voor uw muziek. Onze keuze voor de beste mondharmonica is de HA-20-C, of het HA-20 model van Suzuki mondharmonica dat speelt in de toonaard van C. uw aankoop van de HA-20-C omvat een harde schaal draagtas.

onze waardering: (4.,3 / 5)

Pros
  • Phosphor bronze reeds produce a beautiful tone.
  • Key of C is universal.
  • Fits in a pocket.
  • Hard case protects the reeds and finish.
Cons
  • Better for advanced harmonic players.
  • On the expensive side.,

2 Hohner geval van speciale 20s Harmonica 5-Pack

Hohner maakte naam voor zichzelf door het produceren van accordeons. In feite werden ze opgericht door Matthias Hohner in 1857. Ze werden al snel een wereldleider in de productie van accordeons, en vervolgens ook harmonica ‘ s. Het Duitse merk beweert dat hun instrumenten de ontwikkeling van blues en jazz in de Verenigde Staten sterk hebben beïnvloed., Door hun passie voor muziekinstrumenten en tradities, Hohner is veranderd met de tijd en produceert nog steeds de kwaliteit instrumenten die maakte hen beroemd meer dan honderd jaar geleden. U kunt meer informatie over Hohner in onze Melodica review artikel.

Plus . . .

Hohner ‘ s geval van speciale 20s Harmonica 5-pack is een grote deal. Het komt als een vijf pack, wat betekent dat je vijf harmonica ‘ s voor een sterk gereduceerde prijs. De toetsen van de meegeleverde harmonica ’s zijn G, A, C, D en E. de covers op de harmonica’ s zijn van hoge kwaliteit roestvrij staal. En, een verzonken .,9 mm messing rode platen schreeuwen een serieuze mondharmonica speler.

de harmonica ‘ s worden ook geleverd met een neopreen mondharmonicahouder met ritssluiting. Plus, de behuizing zal maximaal zeven standaard formaat harmonica ‘ s. Dus, serieuze mondharmonica spelers kunnen blijven verzamelen hun Hohner harmonica ‘ s.

Onze waardering: (4.1 / 5)

Pluspunten
  • Five pack is een geweldige deal.,
  • geweldige look en sound.
  • roestvrijstalen afdekplaten zijn duurzaam.
  • meegeleverde harmonica houder heeft extra ruimte.
Cons
  • past alleen op Hohner harmonica ‘ s in mondharmonica houder.
  • soms zijn verkeerde sleutels opgenomen in set.

3 Suzuki Humming Tremolo-21-C Harmonica

Suzuki staat bekend om hun Harmonica van wereldklasse., Het merk maakt al harmonica ‘ s sinds de oprichting in 1953. In feite was het kleine blaasinstrument het eerste dat het bedrijf ooit produceerde. Vandaag, Suzuki Muziekinstrumenten maken tientallen hoogwaardige beginner, intermediate en geavanceerde Muziekinstrumenten. Vraag iedereen over de hele wereld over Suzuki en ze zullen de naam herkennen.

echter . . .

naamherkenning is niet de enige reden om een Suzuki harmonica te kopen. Hun zoemende Tremolo-21 – C Harmonica illustreert het beste dat het bedrijf te bieden heeft. Het heeft een prachtige natuurlijke tremolo., Het tremolo effect is een essentieel onderdeel van het harmonica repertoire. Dus, inclusief de Tremolo-21-C in je arsenaal is een must.

ook maakt Suzuki hun Tremolo-21-C in de toonaard van C. Dit betekent dat je met een verscheidenheid aan andere instrumenten kunt spelen. Het klavecimbel zelf is dubbelgat en heeft dubbel riet. Het heeft dus een zeer rijk en vol geluid. Mondharmonica liedjes die deel uitmaken van de gospel of Oude Wereld muziek tradities zullen vooral goed werken met de Suzuki Humming Tremolo-21-C Harmonica.,

Onze waardering: (4.6 / 5)

Pluspunten
  • Volle, rijke toon. In de veelzijdige toonaard van C.
  • Natural klinkende tremolo. werkt vooral goed met volksmuziek.,
Cons
  • vrij duur voor een enkele harmonica.
  • geen geweldige mondharmonica voor beginners.

4 Lee Oskar Harmonica

Lee Oskar is een van de beste harmonicaspelers ter wereld. Hij is een van de oprichters en de hoofdharmonica speler van WAR, een funk/jazz groep. Hij is een top harmonica speler sinds de jaren 1960. en dus, je weet dat hij een goede mondharmonica kent., Oskar richtte Lee Oskar Harmonicas op in de jaren 1980 in samenwerking met Tombo Manufacturing uit Japan. Tombo maakte al sinds 1917 hoogwaardige harmonica ‘ s. Samen heeft het partnerschap een aantal van de beste harmonica ‘ s geproduceerd die overal beschikbaar zijn.

Lees verder . . .hoewel Lee Oskar harmonica ‘ s bekend staan om hun stellaire kwaliteit, zijn ze nog steeds een goede mondharmonica voor beginners. De mondharmonica in de toonaard van C heeft grote gaten en een kunststof kam. Dit maakt het instrument veel gemakkelijker om te spelen dan andere harmonica ‘ s.,

bovendien is het ontwerp luchtdicht en het riet reageert extreem. Dit resulteert in een zeer luide en indrukwekkende toon van de Lee Oskar harmonica. Als je een harmonica wilt om rock songs te spelen, dan is dit het product voor jou.

Onze waardering: (4.6 / 5)

Pluspunten
  • Gemakkelijk te spelen.
  • luide en heldere toon.,
  • geweldig voor alle genres, maar vooral rock.
  • Vervangende rieten zijn beschikbaar.
Cons
  • toon niet zo subtiel als Hohner.
  • kost veel lucht om te spelen.

5 Swan Harmonica Sw1040

Swan Musical Instrument Co. is gevestigd in China. Echter, de Swan Music Store-waar u alle producten die momenteel worden aangeboden door het bedrijf kan vinden is gevestigd in Colorado., Het merk maakt harmonica ‘s, melodica’ s en blokfluiten. Ze staan vooral bekend om hun harmonica ‘ s.

dat is niet alles . . .

wat zo geweldig is aan Swan harmonica ‘ s is dat ze veel betaalbaarder zijn dan sommige van de andere producten op onze lijst. Daarom zijn ze een geweldige mondharmonica voor beginners. Je hoeft niet veel geld vooraf uit te geven om erachter te komen of je van de mondharmonica houdt.

De Swan Harmonica in C SW1040 is een hoogwaardig en duurzaam product. Het lichaam is van plastic, en riet zijn messing, en de hele mondharmonica is verguld in chroom., U kunt hun instrument gebruiken om elk genre van muziek te spelen. Het wordt gemaakt in de toonaard van C maakt het uiterst veelzijdig. En, je kunt de prijs niet overtreffen voor zo ‘ n goed gemaakte en fatsoenlijk klinkende mondharmonica.

Onze waardering: (4.3 / 5)

Pluspunten
  • Zeer betaalbaar.
  • fatsoenlijke geluiden, vooral voor de prijs.
  • zal veertig verschillende worpen spelen.,
  • licht voor gemakkelijk dragen.
Cons
  • behuizing is plated plastic.
  • komt niet met een case.

6 Boseno 10 Holes Dubbele Tremolo Harmonica

Boseno heeft geen grote online aanwezigheid. In feite konden we slechts het ene product van het bedrijf overal vinden., Maar de Boseno 10 Holes Double Tremolo Harmonica bewijst dat een fabrikant niet veel producten hoeft te maken om van hoge kwaliteit te zijn. In feite, voor het gemak van spelen, prijs, en opvallend ontwerp, is het moeilijk om te verslaan de Boseno 10 Holes Dubbele Tremolo Harmonica.

Plus . . .

De Boseno 10 Holes Double Tremolo Harmonica komt in de toonaard van C. Het heeft tien holes—zoals de naam al doet vermoeden. Ook is de kleur blauw. Dus, je weet dat je aandacht zal trekken wanneer u dit instrument te spelen. De fosfor brons rood heeft 99,99% kopergehalte, wat betekent dat het zowel anti-corrosie als anti-vermoeidheid is., Tot slot wordt dit product geleverd met alles wat u nodig hebt om aan de slag te gaan, inclusief een harmonische doos, veegdoekje en instructies.

Onze waardering: (4.4 / 5)

Pluspunten
  • Groot mondharmonica voor beginners.
  • Tremolo klinkt goed.
  • goede prijs voor het geweldige geluid.
  • blijft goed in harmonie.,
Cons
  • tremolo moet worden geleerd en geoefend.
  • niet erg lang.

7 Jinwode Armonica Professional

Jinwode is een ander merk met een kleine online aanwezigheid en slechts één beschikbare harmonica die we konden vinden. Echter, wat ze missen in omvang, maken ze goed in geluid. Sterker nog, hun Armonica Professional heeft een mooi en elegant geluid., Er zijn vierentwintig holds in de Armonica Professional.

Lees verder . . .

De klankveer is een Chileen fosforbronslegering die het geluid stabiel en goed afgesteld houdt. Ook, net als de andere producten op onze beste mondharmonica lijst, de Armonica Professional komt in de sleutel van C. Het heeft de klassieke look, vorm en grootte die u verwacht van een mondharmonica. En, u koopt wordt geleverd met een doekje en mondharmonica doos inbegrepen. Veel beter dan dat wordt het niet.,

Onze waardering: (4 / 5)

Pluspunten
  • Groot en duurzaam.
  • ideale harmonica voor de beginner.
  • geweldig voor kinderen.
  • Anti-corrosiegeluidveer.
Cons
  • sommige producten zijn vals notities.,
  • kwaliteit is niet consistent.

8 Anwenk Harmonicatoets van C

In tegenstelling tot veel van de merken die in deze top tien van beste harmonica ’s worden besproken, is Anwenk niet gespecialiseerd in harmonica’ s. Ze zijn niet alleen gespecialiseerd in Muziekinstrumenten. In plaats daarvan maakt Anwenk camera, muziek en home & Keukenproducten. Hun camera Producten omvatten een verscheidenheid aan Camera Accessoires. In het huis & keukeneinde zijn er poot-en vloermeubelbeschermers, notencrackers en zeepbakjes.

Plus . . .,

Anwenk maakt ook een paar accessoires voor muziekinstrumenten. Het enige instrument dat ze produceren is de Harmonica in de toonaard van C. Dit is een ideale harmonica voor beginners. Het is zeer betaalbaar. Ook heeft het slechts tien holes en twintig verschillende plaatsen. Intermediaire en gevorderde spelers kunnen worstelen met zo ‘ n beperkt bereik, maar niet beginners.

bovendien is de maat klein genoeg om in uw zakken te passen. Het heeft een heldere en rijke toon. En, het product wordt geleverd met een mondharmonica houder, instructies, en een reinigingsdoekje., Voor veelzijdigheid, duurzaamheid en het gemak van spelen, kiest u de Anwenk Harmonica-Toets van C.

Onze waardering: (4.4 / 5)

Pluspunten
  • Beperkte bereik leuk voor kinderen en beginners.
  • heldere en rijke toon.
  • sleutel van C is de meest veelzijdige.
  • zeer betaalbaar.,
Cons
  • te veel van een beperkt bereik voor gevorderde spelers.
  • niet de beste constructie van de zaak.

9 Johnson BK-520-C Blues King Harmonica

Johnson Music Instruments bestaat sinds 1993. Ze begonnen als een gitaar en fretted instrument fabrikant. Sindsdien hebben ze hun repertoire echter uitgebreid naar folkinstrumenten., Tegenwoordig staat Johnson Music Instruments bekend als een grote fabrikant van een breed scala aan instrumenten. Deze omvatten vele gitaren, ukuleles, dulcimers, concertina ’s en harmonica’ s.

bovendien, . . .

Johnson ’s Blues Kin Harmonica illustreert wat dit merk zo’ n goede reputatie heeft gegeven. Het is beschikbaar in alle twaalf grote toonaarden, maar we raden de BK-520-C aan in de toonaard van C groot. De BK-520-C heeft een luchtdicht ontwerp.

Plus, het messing riet ondersteunt een breed scala van pitch buigen. Het riet is verzonken in de schaal van deze mondharmonica, wat hem een klassieke uitstraling geeft., En, dit is de meest betaalbare harmonica op onze lijst vandaag. Dus, als je een beginner bent of gevorderde harmonica-speler, moet u proberen de BK-520-C.

Onze waardering: (4.2 / 5)

Pluspunten
  • Super betaalbaar.
  • twaalf verschillende sleutelopties.
  • set van twaalf komt in vedergewicht geval.
  • Messing rieten creëren toonhoogte buigen en grote toon.,
Cons
  • heeft niet veel reverb.
  • ideale harmonica voor beginnende niet gevorderde speler.

10 Seydel Blues Session Steel Key Of C Harmonica

een andere zeer oude mondharmonica fabrikant uit Duitsland is C. A. Seydel Söhne. Ze werden in 1947 opgericht door Christian August Seydel. Van de jaren 1880 tot 1914 verspreidden de harmonica ‘ s zich over de hele wereld., Sinds 2004 begon Seydel met het vernieuwen van zijn imago tot groot succes.

en . . .

Seydel ’s recente grote catalogus van harmonica’ s voor specifieke genres illustreert de toewijding van het bedrijf aan kwaliteit. Hun Blues Session Steel Key Of C Harmonica is ideaal voor het blues genre. Het ontwerp is vriendelijk voor de lippen en bebaarde spelers. Daarom, Seydel wil dat je comfortabel spelen van hun mondharmonica, ongeacht uw persoonlijke verzorging keuzes.

Bovendien heeft de mondharmonica niet veel lucht nodig om te spelen. De fijn gesneden rietplaten zijn extreem gevoelig. En, het is van hoge kwaliteit., De ABS kam heeft roestvrijstalen afdekplaten, roestvrijstalen klinknagels en schroef, en duitse zilveren rietplaten. Serieus, alles over de Seydel Blues Session Steel Key van C Harmonica schreeuwt kwaliteit en performance oriëntatie.

Onze waardering: (4.1 / 5)

Pluspunten
  • Zacht op de lippen en baarden.
  • mooie en heldere toon.,
  • roestvrij staal gebruikt voor duurzaamheid.
  • Rietplaten zijn fijn gesneden en gevoelig.
Cons
  • vrij duur.

beste mondharmonica Koopgids

Nu u onze keuze voor de beste harmonica ‘ s kent, is het tijd om zelf een product te vinden. Houd de volgende functies in gedachten als u begint op zoek naar een harmonica., Zij zullen u helpen uw keuzes te beperken. En, zult u in staat zijn om een spectaculaire mondharmonica te kiezen voor uw ervaring niveau en speelstijl.

toetsen

de eerste vraag die u zich moet stellen is in welke toonaard uw harmonica moet spelen. De sleutel van C majeur is het meest veelzijdig. Veel instrumenten zijn afgestemd op de toonaard van C, waardoor spelen met hen een fluitje van een cent is. Echter, veel merken zullen hetzelfde mondharmonica model in een verscheidenheid van toetsen., Dus, overweeg de toetsen van de nummers die je graag speelt, en koop dan een mondharmonica die zal werken voor die nummers.

veel van de topharmonica-spelers hebben een verzameling van een aantal harmonica ‘ s. Als je meer serieus over mondharmonica spelen, zult u willen overwegen om hetzelfde te doen. Hoe groter je collectie, hoe meer harmonica liedjes je kunt spelen.

materialen

zoals bij de meeste instrumenten, zullen de materialen waaruit uw mondharmonica is gemaakt de kwaliteit en het geluid bepalen. Traditioneel werd het lichaam van de mondharmonica-de kam genoemd-gemaakt van hout., Het is echter heel gebruikelijk dat de kam op moderne harmonica ‘ s zal worden gemaakt van ABS kunststof en bedekt met metaal. Ook vindt u een aantal mondharmonica merken die gebruik maken van metaal zoals Lucite of zilver voor de kam.

het materiaal dat gebruikt wordt om het riet te maken is ook erg belangrijk. Typisch, riet zijn gemaakt van een soort van messing legering (koper en zink). Hoe groter het aandeel koper, hoe duurzamer het riet. Messing riet zijn ook erg populair en gemakkelijk te vinden.,

Tremolo, Diatonisch of chromatisch

Er zijn drie verschillende soorten harmonica ‘ s die u moet kiezen tussen: tremolo, diatonisch en chromatisch. Veruit de meest voorkomende vorm van mondharmonica is de diatonische. Dit instrument zal in staat zijn om elke noot van zijn eigen schaal te spelen. Zo zal een C-majeur diatonische mondharmonica de toonhoogtes C, D, E, F, G, A en B kunnen spelen, maar een G-majeur harmonica zal de toonhoogtes G, A, B, C, D, E en F#spelen.,

aan de andere kant hebben chromatische harmonica ‘ s een speciale knop waarmee u alle semi-tonen tussen de noten van de diatonische toonladder kunt afspelen. Daarom zal een chromatische mondharmonica in de toonaard van C nog steeds in staat zijn om de zeven bovengenoemde toonhoogtes te spelen. Maar, het zal ook spelen C#, D#, F#, G#, en A# wanneer de speciale knop wordt ingedrukt. Dit type mondharmonica opent de beschikbare plaatsen.

ten slotte gebruikt de tremolo harmonica de toonhoogtes in de diatonische harmonica ‘ s. Ze hebben echter een dubbele rij gaten in plaats van een enkele rij., De pitches op een van de rijen zijn iets hoger gestemd dan de andere. Dus als je door beide gaten blaast, hoorde je een kleine variatie in toonhoogte. Tremolo harmonica ‘ s worden het best gebruikt als speciale effecten en mag niet uw primaire instrument.

conclusie

de beste harmonica ‘ s zijn een essentiële toevoeging aan ieders instrumentcollectie. Hoewel deze kleine, blaasinstrumenten zijn gemakkelijk op te halen en te leren, ze hebben een hoge vaardigheid cap., Dit betekent dat u in staat om te blijven leren en genieten van uw mondharmonica lang zal zijn nadat u uw aankoop hebt voltooid.

onze keuze voor de beste algemene mondharmonica is de Suzuki HA-20-C. hoewel duurder dan veel van de producten in onze top tien, heeft deze mondharmonica een geweldige toon. Ook, het komt met een harde koffer. En, alles over het is voltooid in een hoge kwaliteit mode. Maar welke van deze tien harmonica ‘ s je ook kiest, je zult niet teleurgesteld worden.